„Затворникът на рая“

Изображение

„Затворникът на рая“ на Сафон, или продължението на любимите „Сянката на вятъра“ и „Играта на ангела“, каквото и да кажа за Сафон ще е малко, каквото и да напише ще ми хареса, рядко съм толкова пристрастна и субективна, но това ми е любимият съвременен автор и към него не мога да съм критична. Единственото ми разочарование дойде от обема на книгата, едва 250 страници, които прочетох за два дни и както винаги не ми се искаше да свършват. Истински майстор на историите, леко магични и мъничко зловещи и тук както и в предните книги всеки ред е изпълнен с напрежение, а обречеността дебне зад ъгъла. Малко по малко започва да се разплита цялата изтория, възелът, който толкова се стяга в предходните части тук започва да се разхлабва, на места въздишаш и си казваш ахааа, ето каво или кой бил, ето защо така…книжарницата „Семпере и синове“ отново работи, отново сме в Барселона, но в друго време, това е още един път, който води до туптящото сърце на историята, която се преплита из всички части, разказана от различни герои и видяна през различни очи, ъгли и време, някои се познават, други само преминават в периферията, Сафон с невероятно майсторство създава един жив и богат свят, показва ни го по невероятно задълбочен начин, истински майстор, който продължава да ме държи в напрежение, задавайки си безспирно въпроса, как ще свърши всичко, къде ще е края и възможно ли е да има такъв.

Знам едно, когато излезе и последната част ще прочета всички книги отново, само така ще мога да сглобя цялата картина на този свят, който гениалния Сафон е създал.

Вашият коментар

