Пролетен базар на книгата 2014г.

Изображение

Крайно време е да разкажа за тазгодишния Пролетен базар на книгата, какво видях, какво купих, какво ми хареса и какво не.

Веднага започвам с похвалите, за една седмица НДК се превърна в любимото ми място, всеки ден след работа правех задължителна обиколка и разбира се не си тръгвах с празни ръце, наистина имаше много издателства и огромно количество книги, целта ми този път беше да успея да се сдобия с максимален брой намалени книги, т.к. разполагам с достатъчно информация за новите издания, ако искам мога да си ги взема от книжарниците по всяко време, тук заложих на намаленията. И така, отличниците се оказаха Colibri, от техните кошници с намаления не можах да се откъсна, там направо подаряваха книги и то не от тези,  които ти е срамно да разлистиш, с каквито бяха пълни кошниците на повечето издателства, а напротив пълни с произведения на съвременни, основно европейски автори печелили награди и доказали се като добри писатели. Така се сдобих с повече от 20 произведения все на обещаващи съвременни писатели, до които едва ли бих достигнала, ако го нямаше това намаление, сега ще имам възможност да се запозная с тях и да си сверя часовника с това какво става в момента в литературата.. Другият отличник беше издтелство „Захари Стоянов“, там също намаленията бяха страхотни и успях да си купя Хосе Ортега и Гасет за 10 лева!!!

Не ми се коментират издателствата, които бяха намалили само книги до които е обидно да се докоснеш, няма да се впускам и в разкази за безумията, с които бяха залети някои щандове и които се купуваха като топъл хляб, донякъде успокояващо е, че все пак се чете, макар и това, все отнякъде трябва да се тръгне…

Не мога да не разкажа за една сцена, която се разигра пред очите ми, едно момиче 14-15 годишно, заедно с майка си разглеждаха книги и майката поиска от жената зад щанда да им препоръча нещо, жената горещо им похвали една наистина заслужаваща си поредица, но момичето се обърна към майка си и измрънка: „искам нещо с вампири, без значение какво, друго няма да чета“….стана ми много забавно, нещо не мога да я разбера тази обсесия по вампирите, но този феномен е факт, повечето мрачни момиченца и момченца, които забелязах трескаво търсеха подобен вид литература.

Каква е равносметката, ами Colibri са новите ми любимци, заедно със „Захари Стоянов“, разбира се не мога да не отбележа рафта на Ozone, където бяха събрани любимите ми книги, а също „Изток-Запад“ и „Жанет-45“. Имах една чудесна седмица, потопена сред планини от книги, наистина ми дойде зареждащо да се разхождам из зали пълни с хора обичащи книгите, а разговорите с хората зад щандовете си беше чисто удоволствие.

Заредена съм с книги до есенния базар!

Вашият коментар

