„Токио: отменен“

Изображение

Това не е роман, но не е и сборник с разкази, структурата е интересна, по-скоро е един роман в който има разкази, историите са общо 13, разказани са от пътниците, които прекарват една нощ на летището и за да преборят самотата всеки разказва по една история и така започва всичко…

Дори и сега повече от година след прочитането им цели пасажи се появяват в паметта ми и аз се опитвах да си спомня, този герой от коя книга беше или тази история кой я беше написал. Наистина странно, т.к. бях дала книгата на една приятелка, тя ми я върна наскоро и от една седмица книгата стои на масата пред мен, мислех, че съм писала за нея, но сега видях, че не съм и бързам да поправя този пропуск. Авторът ни заплита в наистина интересни истории и най-хубавото е, че всички са различни и дълбоки, започваш да живееш с героите и накрая все едно си прочел 13 различни книги, просто невероятна фантазия и размах. Прелиствам книгата търсейки любимата си история, но ми е ужасно трудно, колебая се между: „Редакторът на сънища“, „Магазинът на Медисън авеню“, „Куклата“, а също и „Срещи в Истанбул“…как да избереш между толкова различни и добри истории. Дасгупта за мен е един колекционер на красиви истории и ненадминат разказвач на съвременни приказки, толкова умело преплита действителност с фантазия създавайки нов свят и нова действителност около всеки от героите си в разказите. Това е едно задължително четиво за хора, които обичат хубавите истории и са готови да отворят съзнанието си за магическия реализъм, който се излива от този роман пълен с разкази.

Изображение

Вашият коментар

