„Стогодишният старец, който скочи през прозореца и изчезна“


stogodishniyat-starets

Не знам от къде да започна, тази книга толкова ме впечатли, че не спирах да говоря и да я пробутвам на всичките си познати…
Ах, ти невъобразимо забавен Алан Карлсон, който ме държа будна, докато не стигнах и до последната страница на разказа за невероятния ти живот, ах ти любимо старче, което ме разсмиваше до сълзи не веднъж и два пъти, стар разбойнико с неукротим дух и безразсъдна смелост, който ме плени за месеци наред, заради теб не ми се подхващаше друга книга и не исках да свършват безумните ти приключения!
Не съм срещала скоро някой толкова колоритен, забавен и жив герой като Алан Карлсон, Юнас Юнасон ме накара да се смея с глас – да буквално, дори няколко пъти изпадах в малко странни ситуации в които хората ме гледаха странно, защото се смеех до сълзи, но не ми пукаше, интересуваше ме само какво ще се случи в следващия момент и то винаги беше нещо толкова абсурдно, че накрая не се и опитвах да предполагам какво ще стане, а изцяло се оставих в ръцете на автора. Който ме водеше из дебрите на историята, сблъскваше ме със страшни диктатори и ме правеше свидетел на по-важните исторически моменти от новата ни история. На които пряк свидетел беше станал не някой друг, а непукиста Алан Карлсон, който преминаваше през историята и живота със завидна лекота, без да се взема много на сериозно, без да се впечатлява особено от царящия около него хаос. Той навсякъде успяваше да се приспособи, а ако не му харесваше, просто си тръгваше, не се надуваше много с уменията си, сред които да прави атомна бомба и по-практичното и полезно да прави водка от козе мляко – не, дай му малко водка (или козе мляко), малко храна и добра компания – в това се състоеше щастието му, което пътувайки през живота търсеше. Страхотен, просто най-любимия ми герой, ще продължа да препоръчвам книгата, защото такива книги са голяма рядкост и веднъж открита, тя трябва да се споделя искам да запозная всички с любимия си герой!

The-100-Year-Old-Man-Who-Climbed-Out-of-the-Window-and-Disappeared

Вашият коментар

