„Тихите…“

picture_1241

Книгата ме очарова, напълно непознатата Сюзан Кейн ме описваше по-добре, отколкото ако накарате някой от най-близките до мен хора да ви разкажат за мен. Наистина рядко ми се случва подобно нещо, изчетох книгата като в транс, колкото повече четях толкова се успокоявах.

Всъщност не съм била толкова сбъркана, имало и други като мен, това че съм 100% интроверт ти става ясно веднага след като се запознаем, макар, че първото впечатление на хората за мен е че съм изключително спокойна, само ако знаеха…какво ври и кипи в мен, какви вълни на притеснение се блъскат из главата ми, как издайнически се изчервявам, което ме притеснява още повече…, но да се отдръпнем малко от мен…

Книгата представлява една врата към света на интровертите, Сюзан е работила седем години по подготовка на книгата, като е посещавала всякакви курсове за самоусъвършенстване, разговаряла е с много психолози, сравнявала е различни култури в търсене на отговора, защо сме такива каквито сме и защо сме толкова различни. Самата тя интроверт, разказва лични случки и спомени за трудностите с които се е сблъсквала като такава.

631f8351e8c9c9e462cc857dcd114aab

Ако някой иска да ме разбере, как се чувствам и защо толкова много се изнервям когато вниманието е насочено към мен, нека да прочете книгата, макар да си мисля, че няма да представлява такъв интерес за екстровертите, книгата по-скоро е написана от интроверт за интровертите.

Върнаха ми се като на лента хиляди случки от детството ми, винаги съм си мислила, че нещо не ми е съвсем в ред, чудех се защо съм толкова „антисоциална“, защо предпочитам да съм сама отколкото в голяма компания, защо съм болезнено срамежлива…Може би нямаше да се забелязва толкова колко съм различна, ако сестра ми не е на другата крайност тя е 100 процентов екстроверт, винаги съм се възхищавала колко е освободена, колко лесно общува с хората около нея и как нищо не я притеснява, покрай нея винаги се чувстах смотана. Лошото при мен е че когато се притесня, ми е трудно да си кажа и името, понякога като на държавните изпити, въпреки цялата си подготовка и знания просто никога не се чувствам достатъчно уверена в себе си, особено ако трябва да говоря пред непознати, просто ужас!

the-power-of-introverts-l-09npwa

Цял живот се боря с това и съм си изградила различни стратегии за действие в критични за мен ситуации, но понякога нищо не действа седя като огряно от фарове животно и чакам да ме блъсне камиона, просто съм си такава.

От книгата разбрах, че една трета от хората са като мен, просто всеки интроверт се опитва да се прикрива и се справя в този ектровертен свят по свой си начин. Научих за доста интересни изследвания и теории, запознах се с доста известни интроверти и разбрах, че не е толкова страшно да си интроверт, това не зависи толкова от възпитанието и от някакви външни фактори, а е просто темперамент с който се раждаш, не че външната среда не играе роля, но не може да направи от един интроверт екстроверт и обратно.

Книгата ми беше безкрайно полезна и ми помогна да се опозная още по-добре, за мен тя беше едно пътуване навътре в себе си, пак казвам, че не съм убедена че би допаднала на някой екстроверт, може би не би я разбрал, понеже в нея са описани чувства до болка познати на мен, но сестра ми например без да ги е чувствала едва ли би ги разбрала.

6a00d8341bfc8353ef016767e934c5970b-pi

Единствената ми критика е отправена към редакторите на българското издание, не бях попадала скоро на книга с толкова правописни грешки, а това винаги е дразнещо и ти пречи да се насладиш до край на тази прекрасна книга.

Давам думата и на самата Сюзан Кейн:

 http://www.ted.com/talks/susan_cain_the_power_of_introverts#t-3468

Вашият коментар

