„Безцветният Цукуру Тадзаки и неговите години на странстване“



Прочетох книгата преди половин час и още съм под въздействието на историята, както винаги и този път Харуки не ме разочарова, пише толкова специфично, че никога не бих се усъмнила дали даден текст е писан от него. И в тази книга историята те обсебва от самото начало и до края не можеш да се откъснеш от книгата, затова се чете бързо и лесно на мен ми отне три дни по няколко часа четене.

Винаги ми е приятно когато отворя книга на Мураками, все едно се завръщам на познато приятно място, отнася те в неговия свят и те държи там до последната страница, кара те да вярваш че реалността не се побира само във видимия осъзнат свят, а е нещо далеч по-голямо и неразбираемо, нещо за което само смътно се досещаш и понякога усещаш, без да можеш да обясниш и да проумееш, можеш само да чувстваш донякъде. Авторът има невероятният талант да разширява пространството, да те накара да видиш обикновените неща от съвсем друг ъгъл и в друга светлина и ти си толкова изумен, че досега не си подозирал, че има подобна перспектива. Харуки за мен е магьосник, който ти изостря сетивата до крайност и ти помага да възприемеш живота по-богато и наситено.

Няма да разказвам конкретно за героите и за случките, ще кажа само че тази книга е за приятелството и за живота, докосна ме дълбоко и ме накара да се стегна и да осъзная, че нещата са в мои ръце и че човек сам избира как да живее. Виждайки как героите се борят или се пускат по течението, осъзнаваш доста неща, предимно лични и си правиш равносметка за теб самия. В това се крие и силата на автора, или поне на мен така ми действа, помага ми да се видя с други очи и да преосмисля доста неща.

0810-bks-Smith-sub-COVER-master675-v2

С огромно вълнение си купих книгата в денят в който излезе на пазара, не устоях на масираната рекламна кампания и не съжалявам за тази си слабост. Говорихме си, че Харуки бил станал като Паулу Коелю, но аз всъщност бих била безкрайно щастлива да живея сред хора, които го четат, дори и само защото е модерен, сигурна съм, че Мураками неусетно ще ги промени към по-добро, най-малкото от книгата се лее прекрасна музика, а какъв по-добър свят от този в който се слуша Лазар Берман и се чете Харуки Мураками!

Вашият коментар

