„Физика на тъгата“

Physik-der-Schwermut

Току-що прочетох, последното изречение от книгата, не че очаквах роман с подобно заглавие да е весел и лек, но наистина горчи. Колко самота, меланхолия и тъга лъха от всяка страница, колко болка и безнадеждност се крият във всяко следващо изречение…

Дълго време отлагах срещата си с Господинов, може би защото очакванията ми бяха много високи и не исках да се разочаровам дори и мъничко. Ами какво да кажа, рядко се среща толкова откровен писател, а факта че е българин ме кара да изпитвам гордост и надежда, че докато има такива хора – надежда има, макар и толкова ужасно тъжна и обезверена за нашата „оправия“.

Харесаха ми толкова много неща, все едно беше влязъл в мен, директно в спомените ми и ги беше написал, това може би са колективните ни спомени за едно детство изживяно на село през ваканциите и в малкия град. В това детство имаше толкова много време, че се чудехме какво да го правим. Напълно бях забравила за това чувство да се чудиш какво да правиш с целия този празен следобед. Днес с този луд ритъм и стрес на претрупаното със задачи ежедневие, когато се боря за всяка свободна минута, онези следобеди ми изглеждат толкова далечни, като сън, като друг живот…

Книгата ме докосна на много нива, просто прекрасен разказ, самият накъсан стил, това колекциониране на памет, това трупане на истории и спомени с които героят изгражда или по-скоро се вгражда в лабиринта на живота, просто прекрасно…

Опасенията ми за срещата ни с Господинов се оказаха напълно безпочвени, след нея се чувствам тъжна и очарована!

* Ревюто е писано на 10.09.2014г.

1070031_10151722838052298_1959950608_n-853x639

Вашият коментар

