ПАНАИР НА КНИГАТА 2014г.

20141210_202510

Вече трети ден не мога да се откъсна от НДК, треска ме тресе, защото знам колко много книги ме очакват и са толкова намалени, че почти са ми подарени, едва свършила работа и тръгвам към панаира, все едно съм привлечена от мощен магнит.

Въпреки всичко засега успявам да се удържам в някакви „разумни“ граници, защото ако се отпусна съвсем ще му изпусна края, чувствам се по-изкушена и от дете в сладкарница, искам всичко и по много. Този път за разлика от пролетта имах стратегия и план, които бяха изпълнени на цели 60 %…, но благодарение на които се сдобих с отдавна желани книги. Този път акцентирах не на количеството, а на качеството в кошницата ми не попадна нищо случайно…, е добре де има две книги, които се промъкнаха, едната заради неустоимата корица и обем, а другата ме изкуши със смели обещания дадени ми от задната корица. Нали в това е чара на панаира, да направиш своите си открития, макар че докато разглеждах поредния щанд до мен застанаха две жени на средна възраст и докато трескаво ровеха в кошницата с намалени книги до мен достигна следния разговор:

„Внимавай какво избираш, по-добре да не рискуваш, защото аз миналата година така се подредих, взех няколко книги от намалените, оказа се пълен боклук и всичките отидоха на боклука“

На мен ми се сви сърцето, докато пред очите ми няколко обречени книги летяха към кофата, пожелах си нито една от беззащитните книги лежащи кротко в кошницата да не привлече вниманието на жестоката жена и побързах да отмина.

Страшно съм доволна от панаира, самото усещане сред толкова много книги и любители на книгите е страхотно, успях да видя Георги Господинов, Стефан Цанев, Калин Терзийски и Милен Русков, за малко да си взема „Възвишениe“, но докато се наканя такава опашка се изви за автографи, че се отказах, приех го като знак и си взех „Пътуване по посока на сянката“ на Яна Букова с което очаровах жената зад щанда. Открих и истински редки съкровища като Ева Липска и Ферида Дуракович, сдобих се с толкова чаканата „Светилата“ и още и още…

Този път най-впечатляващи бяха намаленията на „Сиела“, от чиято кошница за 5 лева се сдобих с така отлаганата „Емпайър фолс“, друг любим щанд ми стана „Лабиринт“, да не пропусна да похваля и „Жанет-45“, на техния щанд всяка вечер имаше гост-писател, изобщо накъдето и да се обърнеш те чакат толкова прекрасни книги и невероятно положително заредена атмосфера.

Днес ще ми е последния ден, не мога да издържа на изкушението да направя една последна обиколка гмуркайки се в този океан от книги.

Ако още не сте ходили задължително идете, всичко е страшно намалено и няма как да не попаднете на нещо, което ще ви допадне.

Прекрасно е че има такива събития и че се събират все повече издателства и все повече хора, които обичат книгите.

20141211_202324

Вашият коментар

