Тайната история

641007z

След разтърсващия Щиглец на Дона Тарт, нямаше как да не потърся всичко, което е преведено от нея, за съжаление се оказа, че на нашия пазар има само още една нейна книга, а именно „Тайната история“, още по-лошото беше, че навсякъде беше изчерпана, този факт ме докара до лудото желание да я открия на всяка цена, след много ровене и питане открих, че в Ozone я имат „на склад“, разбира се веднага я поръчах, на следващия ден ми се обадиха за да ми кажат, че била изчерпана…, не мога да опиша колко голямо беше разочарованието ми, но все пак бях поръчала и „Не казвай сбогом“, та все пак се опитах да преглътна лошата новина. Колко голяма беше изненадата ми когато на следващия ден поръчката пристигна и вътре беше „Тайната история“!!! Какво да кажа, явно е станало някакво недоразумение, но им простих за всичко след като в ръцете си държах тази рядка книга.

Това беше и първата ми художествена книга за тази година и мисля че изборът ми се оказа доста сполучлив, но нека вече да кажа и няколко думи за историята… Действието се развива в колеж, главният герой Ричард разказва от първо лице, по този начин ни става много близък, все пак чуваме всяка негова дума и виждаме всяка негова мисъл. Ричард произхожда от средната класа, не е никак близък с майка си и вторият си баща, които гледат да се отърват от него, за да заживеят живота, който искат. Може да се каже, че главният ни герои няма никакви близки и е доста самотен, това се променя когато се запознава с една странна група колежани, които среща в часовете си по старогръцки. Влизайки в това затворено сплотено общество, той успява да намери близост, разбиране и приятелство. Всичко върви чудесно, партита, пиене, безгрижни дни, Ричард малко се притеснява от безпаричието си, понеже всичките му приятели произхождат от заможни семейства, това до някъде го потиска, затова си измисля заможни незаинтересувани от него родители и играе ролята на независим бунтар. Първият семестър свършва неусетно и всички заминават, кой в Европа, кой при роднини, за да празнуват Коледа. Ричард прекарва една наистина ужасна ваканция като се разминава на косъм със смъртта.

След ваканцията, когато всичко отново се събират започват да се случват разни странни неща, Ричард забелязва, че приятелите му се държат някак особено, че крият нещо от него. Една вечер притиска единят от тях – Хенри, който му разказва наистина зловеща история, от тук нататък живота на Ричард се преобръща, взима едно решение, което води до друго и в един момент се оказва оплетен в наистина неприятна ситуация от която вече не може да се измъкне.

Книгата е много увлекателна, до средата върви страшно бързо, аз лично имах малко проблеми горе-долу към средата започна малко да ми доскучава, все едно до този момент пишеше Тарт, а в следващия някой друг, не знам откъде дойде това чувство, но стана прекалено разтеглива, дори започна да се прокрадва една ирония, чието място изобщо не беше там, та имаше едни стотина страници, които с усилие минах, след тях историята дойде на себе си и започна отново стремглаво да препуска, отново здраво ме хвана и до края не ме изпусна. Към последните страници нещата толкова се заплетоха, че изобщо не можех да си представя как ще успее да завърши подобаващо и точно накрая Тарт си показа класата – невероятен финал! Затваряйки книгата в главата ми бушуваха хиляди мисли и осезаемо усетих колко ще ми липсват героите към които неусетно се бях привързала.

secret_history

Вашият коментар

