„Зовът на кукувицата“

zovytnakukuv3

Преди седмица прочетох „Зовът на кукувицата“, покрай натрапчивата ѝ реклама от преди месеци, бях чула за нея и я бях прибрала в списъка на предстоящите ми книги, ето че дойде и нейният ред. Това е криминален роман, написан страшно добре, дори прекалено добре, в някои моменти ми харесваше повече как е написан, а не самата история, което не говори много добре за художествената стойност на книгата. Все едно един отличник по писане е седнал и е създал един разказ по всички правила за писането, но без грам вдъхновение или оригинална идея. Аз харесвам точно обратното, дори и текста да е накъсан, труден и неясен, ако разкрива блестяща история му прощавам всички трудности с които ме е сблъскал. Тук не очаквайте подобно нещо, книгата се чете страшно лесно и също толкова лесно се забравя.

Но хайде дотук с критиката, време е за малко похвали, това което спасява книгата е главният ѝ герой, той буквално ми влезе под кожата с цялата си недодяланост, грубоватост и ръбатост – Корморан Страйк ярко се откроява на иначе сивия и скучен фон, със своята колоритност и характер определено ме спечели. Другото, което ми хареса беше описанието на Лондон, както не веднъж съм споменавала имам огромна слабост да разглеждам градове и места през очите на различни типажи, тук успях да се насладя на частички от Лондон и това определено ми допадна.

Цялостното ми усещане за книгата е леко смесено, повече от ясно е че Джоан Роулинг – да едва ли вече остана някой, който да не знае за псевдонима – поредната маркетингова стратегия, както и цялата книга, твърде много реклама, твърде много натрапчивост, виждаш как работи машината за печат и разпространение, когато играят многото пари, но май пак се отплесвам, та мисълта ми беше ,че авторката подготвя поредната поредица, този път криминална, няма лошо, но въпреки симпатичния Корморан, едва ли скоро ще посегна към следващата част, която съм сигурна че няма да се забави много.

Книжката е подходяща за разпускане, отпускаща, ненатрапчива, предвидима и незапомняща се.

jk-rowling-the-cuckoos-calling

Вашият коментар

