Ударът на моето прозрение

udarat_na_moeto_prozrenie_hrm

Книгата беше препоръчана от Инес в една група във фейсбук и пробуди интереса ми, набързо проверих в коя книжарница е налична и в обедната почивка вече чаках на касата, оказа се че я нямат в момента и ми я поръчаха, след седмица чакане, миналия петък книжката най-накрая се озова в ръцете ми. Винаги се вълнувам когато чакам някоя книга, с нетърпение я започнах още в събота и буквално не можах да се откъсна от вълнуващия разказ на Тейлър.

Книгата не е художествена, тя е разказ за преживения от Джил удар (инсулт), който поразява лявото полукълбо на мозъка ѝ. Интересното в случая е, че авторката е невроанатом и описва стъпка по стъпка пораженията, които ѝ нанася кръвоизлива, който залива лявата страна на мозъка ѝ, губейки едно след друго уменията си да чете, да говори, да разбира човешка реч, да вижда детайли, да мисли логично, да смята – все неща за които отговаря лявото полукълбо. Преминаваме с нея през този ужас, но едновременно със загубата на тези способности, тя губи и чувството за страх, изчезват и негативните мисли, изобщо почти всички мисли, спира непрекъснатото „бърборене“ в главата ѝ. Така че Джил без страх преминава през това изпитание, започва да усеща енергията на хората и на заобикалящата я среда, чувството че е част от всичко, понеже е загубила и егото си, изпитва безмерно щастие и единение с Вселената.

Джил дава научно обяснение на Нирвана и ни разкрива колко голямо значение има това да развиваме чувствителността си и да чуваме и дясната половина, която е значително по-развита при вярващите, да търсим и намираме покой.

„Укрепването на лявото ми полукълбо започна да причинява все по-често желание да „хвърлям вината“ върху околните за чувствата и обстоятелствата, в които се бях озовала. Но в реалност, аз бях напълно наясно, че никой не би могъл да ме накара да изпитвам някакво чувство, освен моят мозък и самата аз. Нищо извън мен самата нямаше власт да отнеме покоя на сърцето и ума ми. Всичко зависеше от мен. Може и да не бях в състояние да определям какво ще се случи в живота ми, но определено съм в състояние да контролирам как да възприемам случващото се около мен.“

„Вярвам, че колкото повече внимание обръща човек на взаимовръзките на вътрешния мир/съчувствие, толкова повече мир/съчувствие излъчва в заобикалящия го свят, като в крайна сметка мирът/съчувствието ще вземат връх на нашата планета. В резултат на това колкото по наясно сме коя част от нашия мозък обработва даден тип информация, толкова по-голям избор ще имаме относно начина, по който мислим, чувстваме и действаме не само като отделни човешки същества, но и като част от голямото и задружно човешко семейство“

brainpic1

След прочита на книгата започнах да се вглеждам много по-внимателно в себе си и правя опити да се свържа с дясната си половина, много ми помогна и съвета как да изхвърля от тялото си негативна мисъл или чувство.

Горещо препоръчвам книгата на всеки, ето и участието на Джил Болти Тейлър в TED

Вашият коментар

