За любовта и други демони

167218_b

Напоследък, преглеждайки книгите, които съм прочела през последните месеци открих, че се движа по едно течение, в което здраво съм влязла, а аз наистина не обичам да се пускам по най-лесната писта, обичам да плувам в собствен ритъм, да сменям посоката и да се забавлявам, това и направих с тъничката „За любовта и други демони“. Нямам намерение да се впускам във възхвали на Маркес, мисля че името му говори достатъчно, ще кажа че нещата, които не съм изчела от него са съвсем малко и това ме кара да съм малко нервна – почти като с Достоевски – оставила съм си малко непрочетени неща, преди да започна препрочитането на любимите.

Маркес е класа, всяка дума си тежи на мястото, всяко изречение е абсолютно завършено и цялостно. Излапах книжката за няколко часа, но съм сигурна че героите още дълго ще останат в сърцето ми. Да точно в сърцето е мястото им, не в главата, Маркес ги изпраща директно там.

Както винаги и тук авторът ни сблъсква с тъгата, любовта и забравата. Без никакво усилие ни пренася в онова негово си време – неопределено минало, където всичко е толкова различно – самотно, прашно, запустяло, самото време е лепкаво, потно, бавно и уморено, заразяващо всички хора живеещи в него с нелечима меланхолия.

Това е любовна история, за невъзможната любов, за нещастието да се родиш цветен, прекрасен и различен, във време в което това е било забранено и грешно, дотолкова, че те затварят и те унищожават.

Интересното е че всичко е натоварено с толкова символика, всички имена на героите са така подбрани, че или ни препращат към определен светец, или самите те подсказват за характера на героя, по този начин разказа добива ново измерение и плътност, заслужава си да се препрочете няколко пъти, за да се усетят всичките му нюанси и да се разбере цялата мисъл вложена в него.

Ако все още не сте прочели „За любовта и други демони“, направете го, пренесете се за няколко часа в света на Маркес, където всяка дума влиза право в сърцето.

179_9789585710337_norm

Вашият коментар

