„Вакантен пост“

9780316228589_p0_v2_s260x420

Книгата не ме изненада особено, Роулинг е писател отличник, така че набързо ме запозна с героите и се впусна в историята. А тя е за интригите в провинцията, за амбициите на хората в малкото градче, как смъртта на един човек отваря дупка не само в семейството и сред приятелите, а и в обществото. Добре застъпена е социалната тема, контраста между бедни и богати, цялата история натрапчиво ни показва социалната неправда. Повдига редица въпроси като това, доколко и как да помагаме на бедните и изпаднали хора и дали изобщо да им се притечем на помощ, дали не е по-добре да ги оставим, да се правим, че не ги виждаме и да не се занимаваме с проблемите, които сами са си създали. А какво да правим с техните деца, с онези объркани и изтерзани души, които са изтеглили късата клечка да се появят в такива семейства с прекършени родители, къде е ролята на обществото и държавата. Все важи теми, но представени ни с размахан пръст ми дойдоха малко прекалено.

Проблемът ми беше, че не успях да намеря нито един симпатичен герой, а повярвайте ми в книгата те са доста. Всички ми изглеждаха доста плоски и хартиени, никой не беше жив и истински и това до голяма степен ме отдалече от цялата драма.

Не мога да повярвам, че Роулинг, която е създала този колоритен Корморан от „Зовът на кукувицата“, тук не успява да изгради поне един достоверен образ. Трябва да ѝ призная, че за сметка на героите историята е забавна – поне до средата и се чете доста приятно, на места ме караше да се усмихвам оценявайки умението ѝ да оплита всички истории в една голяма картина.

Като цяло книгата е четивна и лековата, въпреки претенциите си за нещо повече, вкарвайки доста неумело социален елемент, препоръчвам я като добра компания за преди сън.

Получих от Роулинг това и което очаквах, макар че малко ме разочарова заради липсата на емоционална връзка, която не успях да почувствам към никой от героите, а за мен това е от огромно значение.

TCVPB

Вашият коментар

