Литературен клуб „Перото“

 12108821_10206803575039904_1617048291416860750_n

Искам да споделя възторга си с вас, а той беше породен от едно сравнително ново място, създадено да събира в себе си четящи хора, едно място с неповторима атмосфера, в което всеки любител на книгите се чувства у дома, става дума за „Перото“, разбира се. Още щом разбрах, за него едва дочаках да отвори врати и го посетих, но за съжаление не разполагах с никакво време и само надникнах за малко. Едва миналата седмица ми се отдаде възможност да му посветя два часа, които прекарах потънала в прекрасното столче отрупано с книги на маса за един.

Определено мога да кажа, че това е моят тип място, тук никой не те гледа странно, ако си сам с книга в ръка, можеш свободно да се разходиш и да огледаш наоколо, да докоснеш която книга искаш, да я зачетеш, ако ти хареса да си я купиш, ако не да я оставиш и да отвориш следващата. Очарова ме когато забелязах, че в някои книги има пъхнати листчета на хора, които ги четат при посещенията си. Хареса ми ненатрапчивата музика, която ме отнесе във филмите на Уди Алън, момичетата и момчетата, които работят там също допринасят за приятното усещане, изобщо помислено е за всеки мъничък детайл.

Ако все още не сте се докоснали до това вълшебно място, горещо ви препоръчвам да отделите час-два за себе си и да го посетите, най-добре да сте сами за да може да разгледате на спокойствие, да докосвате книгите, да почетете от някои, да намерите нещо ново и неочаквано. Така стана с мен, избрах си една единична масичка и реших, че няма да обикалям и да търся нещо конкретно, а ще разчитам на късмета и ще избера книга от тези, които са в непосредствена близост до мен. Първата, която попадна в ръцете ми беше „Крадлата“ на Сара Уотърс, прочетох двадесетина страници, хареса ми начина на писане, но в този момент не ми се започваше нещо подобно, връщайки я вниманието ми привлече „Нощна Стража“ също на Уотърс, отворих я и на петата страница бях запленена, трябваше да тръгвам, но не можех да се разделя с книгата, затова я взех с мен.

Най-накрая и аз вече си имам любимо място, а НДК напоследък все повече изпълва името си със смисъл.

12009790_510016459163968_1291577217817813929_n

Вашият коментар

