„Нощна стража“ Сара Уотърс

12189905_10206803580480040_8625878637629284290_n

Както вече споделих с вас „Нощна стража“ (Изд. Алтера, 2012г.) ме грабна в Перото, зачитайки първите няколко страници стилът толкова много ми хареса, че не бях способна да я оставя. Прочетох я за четири дни – просто на един дъх, до такава степен ме обсеби, че не ми даваше мира дори и докато спях, промъквайки се в сънищата ми.

Романът ни показва че любовта може да бъде несподелената, саможертвена, ревнива, изискваща, нередна, смущаваща, обсебваща, нежна, деликатна и може да се трансформира от един вид в друг с течение на времето. Проследяваме живота на героите, който тече от настоящето към миналото, обръщайки времето, чувството за обърканост и нередност още повече се изостря, защото не е редно хората да участват във война, защото няма нищо нормално в ужасът, който са принудени да изживяват героите, ден след ден, месец след месец, страхът, несигурността и тревогата са ежедневие за всички. На фона на тези ужасии и въпреки всичко виждаме как се ражда толкова нежни и красиви чувства, как един поглед или няколко думи запалват искрата на истинското приятелство и на голямата любов. Връщайки се назад в историята намираме и сглобяваме героите парче по парче, все повече ги разбираме и обикваме, изживяваме с тях срещи, раздели и събития, чиито белези ще останат завинаги в сърцата им.

Създадените от Уотърс образи са толкова живи и истински, коремът ми се свиваше когато някой кървеше, а в устата си усещах метален вкус когато някой се порежеше – все едно се случваше на мен, на моето тяло, много рядко съм имала подобни физически усещания породени от книга, като се замисля може би усещах прах в устата когато четях „Щиглецът“ на Дона Тарт.

Интересното е че макар и тематично да са доста различни „Щиглецът“ и „Нощна стража“ породиха много сходни чувства в мен, някак си и при двете до такава степен се потапяш в света им, че леко се откъсваш от реалността, създават истинска магия.

Сара Уотърс определено е откритието ми за годината и тази среща със сигурност няма да ни е последна.

12189000_10206803579840024_546298310205142392_n

Вашият коментар

