„Ще се видим там горе“ Пиер Льометр

16427580_10210710248864308_4903698221228353022_n

Мога да се похваля, че книжната ми година започна много добре, за силния старт определено допринесе и „Ще се видим там горе“ на Пиер Льометр (ИК „Колибри“, 2015г.). Бях чула наистина много добри отзиви за книгата, а и самото заглавие ме изпълни с любопитство, така че се сдобих с нея още през есента.

Прочетох я едва миналата седмица и все не намирах време да седна и да запиша емоциите които остави в мен, но ето че  и това време дойде…

Първото, което ми направи най-силно впечатление и веднага ме грабна, беше стилът на автора, изключително четивен и с много приятно чувство за хумор. Въпреки ограниченията, които си бях наложила да чета – само по час вечер, и сериозният обем от 660 страници, успях да я завърша за по-малко от седмица. Това е от книгите, които те поглъщат, пренасят те в друг свят и тотално те откъсват от заобикалящата те действителност.

Не позволявайте приятния стил да ви заблуди, това е една нелека история, все пак действието се развива след края на Първата световна война и нещата, които виждаме са направо ужасяващи, мисля си, че ако не беше тази лекота и забавния тон с който са описани буквално смразяващи кръвта сцени сигурно книгата щеше да бъде изключително трудна за четене.

Това е история за истинското приятелство, за саможертвата и любовта, разказ за алчност, подлост и предателство…

Льометр ще изтръгне толкова противоречиви чувства от вас, докато съвсем изгубите съня си и не може да спрете да четете, тази разтърсваща история.

Това е разказ за трима ветерани, запознаваме се с тях в самия край на войната и веднага разбираме що за хора са, по-късно наблюдаваме как се доизграждат като характери, но не се променят особено от онази първа среща. Всъщност книгата започва с един съдбовен миг, който ги обвързва завинаги и който преобръща необратимо живота им. Хареса ми колко добре са описани чувствата на героите, успяваме истински да ги опознаем и съответно да ги заобичаме и намразим.

Не можех да не се възхитя на брилянтната измама, замислена и осъществена с финес, но от друга страна бях дълбоко смутена от поругаването на паметта на загиналите във войната и подигравката с техните близки. Не можех да не се отвратя и от подлата хитрост, която се разиграва с телата на загиналите, оказва се че тяхното ексхумиране и погребване в родината е доста печеливш бизнес от който находчиво се възползва един от героите ни.

Изобщо хората, които ще срещнете в романа са наистина ярки индивидуалности, рядко попадам на герои с толкова открояващ и запомнящ се характер, лично на мен освен главните действащи лица Едуар, Албер и Анри също много ми хареса Мерлен и ролята, която изиграва в края на историята.

Книгата е толкова дълбока и многопластова, няма и да се опитвам да обхващам тук всички истории, мисли и емоции, които бушуваха в мен докато я четох. Но все пак за мен в основата си това си остава разказ за срещата на човека с войната и последиците от този ужасяващ сбъсък. Виждаме грозното лице на последствията от войната, осакатени тела и души, за които няма никаква надежда някога да заживеят „нормален“ живот, могат само да се опитват някак си да избутват дните си. След войната щастие и надежда няма, а за оцелелите остава само едно жалко съществуване.

16426045_10210710248984311_366487476138375145_n

Горещо препоръчвам!

Вашият коментар

