Седмицата 10-16.02.20

Здравейте, започвам нова рубрика в блога, в която ще споделям разни неща, които са ме впечатлили през седмицата. Тук ще влизат подкастите, които слушам, сериали, разкази, стихотворения, статии, личности и всякакви неща, които са осмислили седмицата ми и за които си струва да разкажа.

Започвам със сериала, който изгледах тази седмица, а именно Babylon Berlin, приключих първи сезон и бързам да го похваля. Действието се развива в Берлин, разбира се, в годините между Първата и Втората световна. Много добре е пресъздадено всичко, може би за това да ми хареса толкова, допринесе и факта, че преди няколко месеца посетихме Берлин. Много добре подбрани актьори, които играят изключително добре, изобщо пипнат е отвсякъде, декори, костюми, всичко те пренася в онези гладни години, когато въпреки надвисналата буря, или точно заради нея, хората са се забавлявали като за последно. Интересен е погледа на събитията в този момент, когато нацизмът се е зараждал, освен личните истории, виждаме и историческите събития и онези процеси, които са катализирали огромното зло, което следва да се появи. Това, което по принцип ме дразни, но тук ми допадна е че героите танцуват доста и се забавляват лудешки, по принцип не харесвам масови сцени с танци, но тук са поднесени по изключително приятен и ненатрапчив начин, с което само допринасят за още по-доброто усещане от серията. Хареса ми също и стилът на героите, прическите и дрехите, изобщо за всичко са се погрижили и си личи, че е помислено за всеки детайл, което винаги се усеща.

Сериалът е на немски, което също е интересно като чувство, да слушам и нищичко да не разбирам, което не ми се беше случвало скоро, това ме накара да осъзная, че съм постеснила хоризонта си и гледам и слушам предимно английски сериали и филми. Разбира се ще изгледам и останалите сезони, тези дни излезе и трети сезон, така че за радост ще има какво да гледам през следващите седмици.

Подкастът, който изслушах с голямо удоволствие е български – Животът и други неща на Асен и Сибина Григорови, които обсъждат нещата от седмицата. Много са приятни за слушане, разискват интересни теми и не на последно място подкаста е направен професионално, звукът е много добър и личи, че работят с редактор, или сами се редактират, но нямам забележки нито от тях като изказ, нито технически. За разлика от многото нароили се самодейци, които изпълват бг подкаст пространството и записват със съмнителна техника, мрънкат, мляскат, ъмкат или избират изключително безинтересни теми. Асен и Сибина са класа и това си личи отвсякъде, радвам се, че и на български можем да чуем интелигентен анализ на седмичното ни злободневие и не само.

Продължавам с филм, а той е 1917, изгледахме го тази седмица и още дълго ще остане в съзнанието ми. Честно казано предвид темата Първата световна на фронта и т.н., имах известни съмнения, че това ще е една военна драма, която не искам да си причинявам. Филмът обаче ме изненада изключително приятно, особено с ролята, която прави неизвестния до сега George MacKay, който явно го очаква бляскаво бъдеще. И да, филмът е драматичен, доста поплаках, но е изключително човешки, а и е заснет много красиво, има сцени, които ти секват дъха. Така че не е чудно, че спечели Златен глобус, напълно заслужено според мен.

Събитието, което искам да отбележа е посещението на Ерик-Еманюел Шмит, от който съм чела Господин Ибрахим и цветята на корана и Оскар и розовата дама. Стилът му е малко приказен и историите му са леко фантазни, но пък ти става някак толкова приятно от тях. Та той ни посети и даде няколко интервюта, които си струва да се прочетат и изгледат.

И ще завърша с едно стихотворение на Миряна Башева, която имаше рожден ден тази седмица – на 11 февруари

Ho пак e прoлeт!

Ужаcнo! Ho пак e прoлeт.

(Taкa се слyчи и лaни.)

И пак в гpaдинките бродят

мaлки престъпни жeлания.

Искам да тъпчем трeвата!

Искам да кършим клони!

He ни ли тъпче средата,

дето сме й околни?

Hе рухна ли клон – пословичен,

дето сме много на него?

Кой от нас беше в повече –

излишен като Онегин?

Искам безумства! Чу ли ме,

стара досадна етика?

Не чува… И вятър брули

душичката на небето.

И само на сантиметри

звезда се търкулна. (Рор-star.)

И малко ми стана ретро,

сякаш се влюбвам в по-стар.

По-младите страстно бродят

и диво цъфтят липите.

Не трябваше да е пролет…?

Добре, че мене не питат.

Пожелавам ви прекрасна седмица.

Вашият коментар